Perspective nr. 2/2019
  • Perspective nr. 2/2019

Perspective nr. 2/2019

Didactică

Preţ: 25 lei
Disponibilitate: Indisponibilă
Anul XX, nr. 2 (38), 2019

ArgumentI. Dosar Alina Pamfil, Modele de activităţi pentru constiture de sens prin lecturăLiviu Papadima, Dialogul poețilorII ExperienţeMihaela Cojocariu, Cum (mai) citim liricul în gimnaziu?Cristina Chiprian, Arhetipul sociocultural în textul de granițăMihaela Nicolae, Roua ta e sărată, Veneţia, aproape ca o lacrimă...Natașa-Delia Maier, Învățătura este în miezul poveștii (sau despre receptarea textului ficțional în cadrul orelor de opțional)Georgiana Fodor, Detectivii de valori sau cum să concepi astăzi o lecție de lectură a textului literarMaria-Cristina Andrieş, Evaluarea prin spectacol. Activitate în echipă a profesorului de limba și literatura română și limba latinăIII Sugestii de evaluare Mihaela Popa, O competenţă − trei perspective. Receptarea textului scris − evaluarea, învăţarea, predareaBogdan Rațiu, Evaluarea competenței de receptare a textului scris. Lectura programei și considerații teoreticeIV ABC didacticRoxana Ștefania Ciobanu, Construirea inferențelor – cadru teoretic și aplicativV Puncte de vedereIoana Nanu, Quo vadis, IB?Cristian Coța, Elemente de teoria textului liric în abordări inedite: imaginea artistică – un puzzle de motive literareVI O ideeLoredana Caia, Rolul poeziei în formarea și fixarea noțiunilor de limbă. Limba română ca o poezieVII AnchetaAu răspuns: Alina-Isabela Alecu, Cristina Chiprian, Sofia Dobra, Natașa-Delia Maier, Andreea Nistor, Ciprian Nistor, Mirela Tomoiagă, Loredana TomșaVIII Cărţi Bogdan Rațiu. Dinamica lecturii. Teorii. Modele didactice. Reflecții, Editura Școala Ardeleană. Eikon, (Ramona Jitaru)Gabriel Bădescu (ed.), Școala din România din perspectiva datelor PISA, Presa Universitară Clujeană, (Bogdan Raţiu)IX GlosarLectura tematicăX EvenimenteIleana Ruxandra Popescu, Mutatis mutandis….et in Arcadia ego…

Vă recomandăm şi