Clasa pregătitoare pentru părinți
Începutul școlii este pentru părinți un moment la fel de important ca pentru copii. Atunci când copiii noștri merg pentru prima dată la școală, întreaga familie va fi antrenată în proces și, uneori, presiunea devine mai mare pentru adulți din cauza așteptărilor nepotrivite.
Dacă vorbim de studiul limbilor străine în care vor fi angrenați copiii din clasele mici, orice profesor va ști ca procesele moderne de învățare și predare sunt foarte diferite pentru elevii de azi în comparație cu experiența școlară a părinților acestora. Astfel că profesorii și educatorii se pot confrunta cu situația paradoxală în care copiii sunt fericiți la școală, în timp ce părinții sunt nemulțumiți.
Profesorii care lucrează cu elevii de vârste mici mai ales știu că, pentru progresul școlar pe termen lung, sunt esențiale atât implicarea părinților, cât și atitudinea pe care aceștia o au față de școală în general. Așadar trebuie construită o relație de încredere reciprocă între părinți și profesori. În ceea ce privește orele de limbi străine în special, un prim obstacol care trebuie depășit este acela al formatului manualelor pentru clasele mici, manuale în care se poate găsi puțin text scris pe care părintele să-l poată interpreta ca suport clar pentru progresul copilului. Un părinte care înțelege învățarea și școala ca pe niște obligații serioase și mai puțin ca pe niște răspunsuri la nevoile copilului – inclusiv nevoia de a se juca – va avea tendința să considere un astfel de manual și ora la care el este folosit, ca pe ceva neserios și fără substanță.
În cea mai mare parte din cazuri, părinții așteaptă efecte rapide și măsurabile imediat ce copiii lor încep școala. Întrebările de tipul Ce ai învățat azi? sau Ce ai făcut azi la școală? adresate copiilor care tocmai ies din clasă, primesc adesea răspunsuri nesatisfăcătoare din punctul de vedere al părintelui, care își va spune sieși dezamăgit A, deci și azi v-ați jucat... Ceea ce nu toți părinții înțeleg este faptul că, la orele de limbi străine, copiii vor învăța limba, nu cum să vorbescă despre limbă sau propriul progres. Iată, deci, unde trebuie să intervină profesorului ca specialist pentru a-l ajuta pe părinte să înțeleagă mai clar metodele moderne de predare și să-l încurajeze pe acesta să participe activ prin motivarea și supravegherea temelor copiilor. La rândul lor, părinții trebuie să înțeleagă rolul indispensabil al profesorului în cadrul procesului de învățare a oricărei limbi străine și să-i acorde acestuia încrederea la fel de indispensabilă pentru o relație de cooperare de lungă durată în beneficiul elevului.
Ioana Adam
Manager de produs la Art-Klett
-
Limba modernă 1 - studiu intensiv. Engleză. Caietul elevului. Clasa a VII-a
citește mai mult -
Limba modernă 1 - Engleză. Caietul elevului. Clasa a VII-a
citește mai mult -
Limba modernă 1 - Engleză. Caietul elevului. Clasa a VI-a
citește mai mult -
CHIMIE clasa a VII-a. Caietul elevului
citește mai mult -
LIMBA FRANCEZĂ - L2 Clasa a VI-a
citește mai mult -
GEOGRAFIE. Clasa a VII-a. Caietul elevului
citește mai mult -
LIMBA FRANCEZĂ - L2. Caietul elevului. Clasa a VII-a
citește mai mult -
Comunicare în limba modernă 1 - Engleză, Caietul elevului clasa a II-a
citește mai mult -
Netzwerk neu A2.2 Kurs und Übungsbuch mit Audios und Videos inklusive Lizenzschlüssel allango (24 Monate) Hybride Ausgabe allango
citește mai mult -
Limba si literatura română. Caietul elevului clasa a VII-a
citește mai mult